Těhotenství kilo za kilem

Kolik bychom během devíti měsíců těhotenství měly přibrat? I když to má každá maminka jinak, existuje zlatý střed, který mají lékaři za ideální.

Dítě roste, břicho roste, vy celá rostete, kolik kilogramů navíc je tedy v normě?

Většina lékařů se shoduje na deseti až patnácti kilech za dobu celého těhotenství. Američtí odborníci dokonce vypracovali přesný plán ideálního přibírání. Zároveň ale dodávají, že vždy záleží na váze, životním stylu a tělesných proporcích ženy před těhotenstvím, takže i následně uváděné kilogramy je třeba brát s nadhledem a jen jako doporučení, nikoli jako něco, co byste měli úzkostlivě dodržovat.

Ženy s normální váhou před těhotenstvím:

první trimestr  1- 2 kg (budoucím maminkám bývá špatně, trpí nechutenstvím a některé zhubnou dokonce pod svou standardní váhu)

druhý trimestr cca 500 – 800 g za týden

třetí trimestr cca 500 g – 800 g za týden

Jestliže jste byla před těhotenstvím štíhlá až s podváhou, pak pro vás platí:

v prvním trimestru byste měla přibrat 2 – 2,5 kg

druhý a třetí trimestr cca 500 – 800 g za týden

Jestliže jste měla před těhotenstvím nadváhu, pak byste měla přibírat:

v prvním trimestru 0,5 – 1 kg

v druhém a třetím trimestru pak 500 g za týden

Pokud byste přibírala málo, pak lékaři doporučují přidat k vašemu standardnímu jídelníčku 300 kalorií denně navíc, tedy např.: velkou misku  cereálií s nízkotučným mlékem nebo tři hrsti ořechů, tři plátky sýra, avokádo, tabulku tmavé čokolády nebo tři lžíce olivového oleje přidaného třeba do zeleninového salátu. Dalším tipem pro málo přibírající maminky je jíst pravidelně po třech hodinách.

Pokud jste už před těhotenstvím trpěla nadváhou, pak je váš jídelníček také pod drobnohledem. Podle amerických dietologů byste měla přibrat v těhotenství ideálně jen do 11 kilogramů. Pokud se vám podaří udržet váhu takto na uzdě, pak se rapidně snižuje riziko komplikací a porodu císařským řezem.

Před každou prohlídkou v těhotenství se budete vážit, takže o narůstajících kilogramech budete mít vy i váš lékař přehled a budete upravovat jídelníček dle potřeby. Budete-li dodržovat všechna doporučení a rozhodně nebudete jíst za dva, pak po těhotenství nabytá kila rychle shodíte a šatník nebude třeba nijak měnit.


Diskuze k článku:

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *


Mohlo by vás zajímat: